בריאות הפה מהווה מרכיב חשוב בבריאותו הכללית של האדם. הזנחה ואי טיפול בחלל הפה, עשויים לגרום בנוסף לנזקים חמורים לשיניים וחניכיים, לנזקים חמורים אחרים. קושי בבליעה ולעיסת מזון, תזונה לקוייה, חולשה, ריח רע וכשלים בתקשורת ביניכם לבין הסובבים אתכם.

מהי תסמונת 'הפה הצורב' ?
הסובלים ממנה יכנו אותה בשמות רבים ומגוונים וככל הנראה תסמונת 'הפה הצורב' (BMS), תהיה ראויה לכל אחד מהם. הסובלים ממנה חשים כאב עז המזכיר צריבה או כוויה על ידי מים רותחים, יובש בחלל הפה ובחלק ניכר מן המקרים אף טעם מריר.

התסמינים שהוזכרו קודם, מופיעים בעיקר בשעות היום והשפעתם פוחתת ככל שמתקרבים לשעות הערב. על אף העובדה כי נשים הן הנפגעות העיקריות, כל אדם, בין אם גבר או אישה יכול לסבול מאותה התסמונת.

מה גורם לכך?

לא ניתן להגדיר במדויק מהו הגורם לסבל הרב, כיום ההשערה היא כי מדובר בשילוב של מספר גורמים המביאים לכדי אותה תחושת צריבה מעיקה. שינויים הורמונליים, נזק למערכת העצבים, רגישות מוגברת בחלל הפה וליקויים בתזונה, כל אחד מאלה או שילוב של כמה יחד, עשויים להביא לכדי אותה תוצאה עגומה.

כיצד מטפלים בתופעה?

הטיפולים מותאמים לכל מטופל באופן אישי, ומסתמכים על הממצאים המתקבלים לאחר בדיקה כוללת. כל טיפול המתבצע לאחר הבדיקה, מטרתו לטפל הן בכאב עצמו אך בראש ובראשונה בסיבות שגרמו לכאב.

האם יש קשר בין מחלת הסרטן לבריאות הפה?
לא רבים מודעים לכך, אך למעלה משליש מחולי הסרטן המטופלים בשיטות השונות, סובלים מפגיעה של ממש במערכות וברקמות בחלל הפה. טיפולי הכימותרפיה וטיפולי ההקרנה האחרים, בעיקר באזור הצוואר, עשויים לגרום לתופעות לוואי הנעות בין תחושת יובש מעיקה בחלל הפעה ועד לזיהומים מסכני חיים במקרים חמורים יותר.

בריאות הפה

טלפון : 09-8333393 | פקס: 09-8322328 | רח' הרב קוק 27, נתניה | © כל הזכויות שמורות למרפאת שיניים קונספט נתניה